Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Příběh první. Iva

"…ztrácíš právo něco si přát, když se vzdáváš…" "...když tvá víra pohasne, a pobledlá je líc pobledlá je líc, jdeš konci vstříc..."

Iva stála ve dveřích. Nevím, kde se tam vzala, neslyšela jsem ji přijít. Až příliš jsem se zaobírala vlastními dětmi, které mi lezly na nervy věčným vylézáním z bazénu na posekaný trávník. Neznala jsem tu cizí znavenou paní, která měla v každé ruce tašku. Hledala moji sestru Terezu, u níž jsme v ten moment byly obě dvě na návštěvě. Sestra nebyla doma, odběhla k sousedce. Iva přinesla Tereze zákusky, které doma peče.

„Závidím vám, že máte čas na pečení,“ prohodila jsem ledabyle, aby řeč nestála

„Závidím vám, že máte děti,“ šeptla a sklonila hlavu.

Rozpaky byly na obou stranách. Čekaly jsme na Terezu a hlídaly moje a sestřiny děti. Nabídla jsem jí, jestli by měla zájem se podělit o svůj příběh. Souhlasila. Napětí povolilo a Iva se rozpovídala.

„Jo, jo, vážím jen 140 kilogramů. Jo, říkám jen, už jsem něco zhubla. Co si pamatuju, tak jsem tak silná nebývala. Ale to víte, co vám budu povídat, jistě to znáte. Stresy, nervozita, shon a spěch a kilča letí nahoru, ani nevíte jak. Já jsem se k těm svým kilům projedla.“

Vyrazila mi dech tím, co potom řekla

Ivin příběh byl zpočátku takový obyčejný, jaký zažívá mnoho žen po celém světě. Na první pohled by se mohlo zdát, že není o čem psát a že závěr jejího vyprávění je dosti předvídatelný. Ovšem to, co mi po úvodu řekla, to jsem nečekala.

Mým cílem je dítě

„Víte, váha vás hrozně ve všem omezuje. Nejprve jsou to lidé. Podívají se na vás a říkají si, jak je ta ženská tlustá. Myslí si, že není schopná začít se hýbat, nebo že jen sedí a jí. Že je neskutečně líná sama se sebou něco dělat. Když se ale obezita dostane do určitého stádia, sama si už nepomůžete. To není výmluva, to je fakt, který mi lékaři potvrdili. A co se týká práce, tak to je další problém. Váha vás omezuje v hledání práce. Od 15 let jsem stále měla nějakou práci. Vždy na trvalý pracovní poměr. Nyní mám brigádu, protože je pro mě problém najít si práci nastálo. Tlustí lidé prý málo vydrží a nestíhají pracovnímu tempu, tak je nikdo nechce.“

„Rozhodla jsem se s tím něco dělat. Je mi 36 let a hrozně moc toužím po miminku. Ale dvakrát jsem potratila, jsem moc silná a dítě nejsem schopná donosit. Aspoň jedno dítě bych chtěla.“

„V prosinci 2013 jsem se proto objednala na první vyšetření k dietologovi. V červenci podstoupím bandáž žaludku,“ řekla Iva tónem, jako by mi oznamovala, že jde koupit rohlíky, „ a v lednu následujícího roku se začal ten velký koloběh. Zhubla jsem během pěti měsíců deset kilo. To kvůli té operaci. I po ní mi bude asi rok trvat, než se dostanu na nějakou normální a přijatelnou váhu. Potom se začneme znova snažit o miminko.“

 „O miminko jsme se s přítelem pokoušeli už před 15 lety. Tenkrát mě ale lékaři varovali, že jsem silně obézní, váha 120 kilogramů byla nad tabulkami. Přesto jsme se s přítelem o miminko pokusili. Podařilo se. Byla jsem šťastná. Ve třetím měsíci jsem ale vlivem silné nadváhy potratila. Prostě jsem to malé udusila. Za dva roky další těhotenství a další samovolný potrat.“

Dítě klidně s cizím chlapem

Iva pokračovala, opadlo napětí a nervozita, přešly jsme na tykání

„Kdyby se mi nedařilo otěhotnět s mým přítelem, pořídím si dítě s jiným mužem. Chci aspoň to jedno jediné, to je můj cíl. Kdyby byly dvě, budu ráda a přijmu je s láskou,“ a poměrně podrobně mi popsala, jakou má představu o výchově. Sama měla neradostné dětství a v 15 letech odešla z domu. Ale to je už jiný příběh…

Posbírala jsem moje potomky a naskládala je do auta. Iva stála ve dveřích. Nevím, kde se tam vzala, neslyšela jsem ji přijít. Až příliš jsem se zaobírala vlastními dětmi, kterým se nechtělo odjíždět domů. Iva nám zvesela zamávala a než jsem odjela, stihla dodat:

„Vyřiď jim, ať problémy neřeší jídlem. Nemá to význam, ať se hodně snaží a nic nevzdávají. Musí se rozhoupat hned a neodkládat to, jinak to nikdy neudělají. A po prázdninách se vrať, povím ti, jak se cítím po bandáži žaludku“

V úvodu byl použit úryvek z písně Daniela Landy Když, album Konec

Autor: Zuzana Horváthová | čtvrtek 10.7.2014 20:26 | karma článku: 9,46 | přečteno: 612x
  • Další články autora

Zuzana Horváthová

Týden sedmý a týden osmý – Závěrem aneb Můj boj s diastázou 11. díl

„Mamo, co děláš?“ „Masíruju jizvu (po císaři, pozn. pro čtenáře), proč jako? Lucka říkala, že jizva není jen otázka kůže, ale i svalů pod ní.“

31.5.2019 v 21:38 | Karma: 10,76 | Přečteno: 372x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

Týden šestý – Jsem sobec? Aneb Můj boj s diastázou 10. díl

Tak jsem zjistila, že manžel mé články přece jenom sem tam čte. Počítač mi nesebral, do Břeclavi k Lucce mi nezakázal jezdit, ale od vydaného článku Výstavní vagína celý večer se mnou nemluvil.

10.4.2019 v 8:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

V mezičase II. – Výstavní vagína aneb Můj boj s diastázou 9. díl

Dovolím si ještě jeden článek na téma sex. A to proto, že sex s pánevním dnem úzce souvisí. A taky proto, že jsem zjistila, že manžel mé články vůbec nečte.

4.4.2019 v 8:12 | Karma: 16,16 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

V mezičase – Venušiny kuličky aneb Můj boj s diastázou 8. díl

Tož sem si rozdělala flašku chardonnay a vrhám sa na psaní článku, který vznikl na popud mužů. Toto prostě střízlivá nemožu dat!

25.3.2019 v 8:00 | Karma: 14,11 | Přečteno: 992x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

Týden pátý – Překvapení a změny aneb Můj boj s diastázou 7. díl

Je to tady! Ne, to není možné, to nemůže být pravda! Lucka upozorňovala, že cvičení může ovlivnit plodnost, ale čtvrté dítě fakt nechci!

18.3.2019 v 11:19 | Karma: 9,61 | Přečteno: 449x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Podmínky míru musí určit Ukrajina, říká ministryně obrany Černochová

29. dubna 2024

Premium Ministryně obrany Jana Černochová (ODS) o sbírce na munici pro Ukrajinu, komunikaci náčelníka...

Vědmy jdou do akce. Mladé dronařky tvrdě cvičí a chystají se na Rusy

29. dubna 2024

Premium Ukrajina (od zpravodajů iDNES.cz) Válka na Ukrajině je v nemalé míře válkou dronů a technologií. Ukrajina, ale i Rusko je vyvíjejí,...

Americkou Oklahomu a okolní státy zasáhla série tornád. Úřady hlásí čtyři mrtvé

28. dubna 2024  22:16

Nejméně čtyři mrtvé si vyžádala série tornád, která od sobotního večera zasáhla Oklahomu. Podle...

Nikdy nekončící hrozba. Finsko si zvyká na nový vztah s Ruskem

28. dubna 2024  20:49

Ozbrojení finští pohraničníci na běžkách střeží východní část země, nejnovější a nejdelší hranici...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 614x
Máme s manželem tři děti, jsem na rodičovské dovolené s nejmladší dcerou.

Seznam rubrik