Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Příběh čtvrtý. Malá víla

…smutný příběh o odsuzování. A taky příběh o tom, jak strašně málo víme o lidech. Příběh o tom, jak nás tíží naše osudy a osudy blízkých. Příběh, kdy se svěřujeme s nejniternějším tajemstvím úplně neznámým lidem.

Byl konec června a tu paní se třemi malými holčičkami jsem viděla v D. poprvé. Její dcery obsadily prázdné pískoviště a ona si sedla s mobilem na lavičku a několik minut telefonovala. Poté se na celé hřiště rozkřičela na jedno z děvčátek:

„Ty neumíš říct, že chceš čůrat?! Taková holka veliká!“ a vytáhla z pískoviště mokré čtyřleté děvčátko. Ta malá víla s rozcuchanými vlasy se počůrala ve chvíli, kdy její teta (jak ji oslovovala) s někým dlouhé minuty telefonovala. Takových matek, které se dětem málo věnují, potkáváme dnes a denně desítky. Ale co o nich a jejich dětech vlastně víme?

Daly jsme se do řeči, protože hřiště bylo i přes fajn počasí prázdné.

Neznámá matka se zpovídala neznámé matce

„Ne, ty holky nejsou moje, jen ty dvě menší, ta starší je vnučka mého strýce. Přijela jsem ji pohlídat, její babička umírá na rakovinu a její dědeček, který se o svoji ženu stará, už na ni nestačí. Víte, ta malá, Ivanka se jmenuje, nemá v rodném listě uvedeného otce a její matka je narkomanka. Kdo ví , jestli vůbec tuší, s kým tu malou má. Ivanka už chodila normálně na nočník, ale vidí, že babička má plenky, tak ona je chce taky.“

S hlasitým houkáním projela kolem hřiště sanitka a děti se za ní dívaly, dokud nezmizela za stromy. Maminka, kterou jsem nikdy neviděla a jejíž jméno mi zůstalo dodnes utajeno, se mi bezostyšně začala zpovídat ze svého trápení.

„Moje teta tady už dlouho nebude. Chci si odvézt Ivanku k sobě. Víte, jsem sice z D., ale manžel musel odejít kvůli práci do Plzně. A tahejte tu holku přes celou republiku. Přijela jsem mému strýci pomoct s tetou a taky ohlídat Ivanku. Je rád, že si od ní odpočine. Holka jde v září do školky a podívejte, už se zase počůrala,“ ukončila monolog ta vlídná žena a utíkala převléct Ivanku do suchých tepláčků. Zlobila se na ni.

Neodsuzuj…

Najednou mi bylo té nebohé dívenky moc líto. Mluvila na mého syna. Snad mluvila moc tiše, snad jí bral slova z úst vítr, nebo prostě mluvila špatně. Nerozuměla jsem jí vůbec nic z toho, co se snažila sdělit okolí.

„Nevím, jak ji připravit nato, že chci, aby s námi odešla do Plzně. Ví, že je teta moc nemocná, ale myslím, že nechápe, že umírá. A její děda rezignoval a nemá sílu na její výchovu.“

Byl konec června, slunce bylo teplé a foukal vlažný vítr. Sanitka se vracela zpátky a už nehoukala. Matka děvčátek zase s někým telefonovala. Byl to dědeček malé víly. Babička zemřela.

Netuším, co vedlo úplně cizí paní se mi svěřit. Nevyptávala jsem se jí na nic, prostě vedla monolog a nečekala ode mě žádnou reakci. Slova jí zlehka plynula ze rtů jedno za druhým, a když jsem se podívala na hromádku počůrané ho oblečení, napadlo mě jen jedno jediné:

Neodsuzuj…

Autor: Zuzana Horváthová | pondělí 18.8.2014 8:00 | karma článku: 9,72 | přečteno: 333x
  • Další články autora

Zuzana Horváthová

Týden sedmý a týden osmý – Závěrem aneb Můj boj s diastázou 11. díl

„Mamo, co děláš?“ „Masíruju jizvu (po císaři, pozn. pro čtenáře), proč jako? Lucka říkala, že jizva není jen otázka kůže, ale i svalů pod ní.“

31.5.2019 v 21:38 | Karma: 10,76 | Přečteno: 372x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

Týden šestý – Jsem sobec? Aneb Můj boj s diastázou 10. díl

Tak jsem zjistila, že manžel mé články přece jenom sem tam čte. Počítač mi nesebral, do Břeclavi k Lucce mi nezakázal jezdit, ale od vydaného článku Výstavní vagína celý večer se mnou nemluvil.

10.4.2019 v 8:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

V mezičase II. – Výstavní vagína aneb Můj boj s diastázou 9. díl

Dovolím si ještě jeden článek na téma sex. A to proto, že sex s pánevním dnem úzce souvisí. A taky proto, že jsem zjistila, že manžel mé články vůbec nečte.

4.4.2019 v 8:12 | Karma: 16,16 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

V mezičase – Venušiny kuličky aneb Můj boj s diastázou 8. díl

Tož sem si rozdělala flašku chardonnay a vrhám sa na psaní článku, který vznikl na popud mužů. Toto prostě střízlivá nemožu dat!

25.3.2019 v 8:00 | Karma: 14,11 | Přečteno: 992x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

Týden pátý – Překvapení a změny aneb Můj boj s diastázou 7. díl

Je to tady! Ne, to není možné, to nemůže být pravda! Lucka upozorňovala, že cvičení může ovlivnit plodnost, ale čtvrté dítě fakt nechci!

18.3.2019 v 11:19 | Karma: 9,61 | Přečteno: 449x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Ukrajinci dočasně stahují tanky Abrams. Jsou zranitelné při nasazení dronů

26. dubna 2024  8:01

Ukrajina dočasně stáhla z boje americké tanky Abrams M1A1, které se ukázaly být zranitelné při...

„Smrt režimu.“ Za nápis si má nezletilá ruská studentka odpykat 3,5 roku

26. dubna 2024  6:20

Ruský vojenský soud odsoudil žákyni desáté třídy, sedmnáctiletou Ljubov Lizunovovou ke 3,5 roku...

Zavolíme! Kandidáti do eurovoleb se utkají v debatě vysílané i studentům škol

26. dubna 2024  5:42

Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která bude...

Další případ zpožděné dodávky zbraní. Česká firma se soudí na Ukrajině

26. dubna 2024

Premium Vztahy mezi Českem a Ukrajinou nejsou vždycky idylické. Svědčí o tom soudní spor, na který narazila...

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...

  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 614x
Máme s manželem tři děti, jsem na rodičovské dovolené s nejmladší dcerou.

Seznam rubrik