Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Příběh druhý. Dana

Žebříček hodnot. Pro co všechno jsme ochotni ho přebudovat? Za jakou cenu lze zpytovat vlastní svědomí? Sáhneme si každý aspoň jednou v životě na samé dno svých morálních hodnot?

Nechybělo málo a rozhovor s Danou by nebyl. Reagovala na moji výzvu na sociální síti, že hledám obyčejné ženy se zajímavým životním příběhem. Protože ani jedna tam nemáme fotku, netušily jsme v tu chvíli ani jedna, o koho jde. Podle jména jsme se neznaly. Přijela jsem k ní domů, a když mě uviděla stát u branky, okamžitě zavřela dveře. Znaly jsme se od vidění už několik let.

Dana měla veliký strach z prozrazení. Nejprve se nechtěla se mnou vůbec bavit a ani nechtěla otevřít. Když jsem jí ale připomněla, že mi svůj příběh naznačila už v e-mailu, uznala, že to nejpodstatnější už stejně vím. Z důvodu kontroverznosti jejího příběhu si přála změnit své jméno.

Dana je na mateřské s třetím dítětem. Všechny děti byly plánované a chtěné. Její přítel pracuje, ale peníze, které mají, jim vystačí jen na nejnutnější potřeby.

„Oblečení děti po sobě dědí,“ říká, „ale boty kupuju každému nové a kvalitní. Občas koupím dětem i nějakou dobrotu, ale na sobě šetřím, Nemám peníze na to, abych si koupila, co chci. Boty mám jen dvoje, jedny letní a tenisky. Proto jsem přijala nabídku mého známého.

Kdysi dávno, ještě než jsem poznala svého nynějšího přítele, jsem chvíli randila s jedním ženatým. Po 15 letech se mi ozval, jestli si nechci s ním zopakovat intimní chvilky. Neměla jsem zájem. Pořád do mě „hučel“ a když zjistil, že se mnou nepohne, nabídl mi za sex peníze.“

Dana se napila a očima bloudila po celé kuchyni. Styděla se.

Jsem na posledním místě

„Nechtěla jsem s ním spát, ale sliboval, že bude hodný a budeme dělat jen to, co se mi bude líbit. A ještě za to dostanu peníze. Moc jsem si chtěla koupit nové kolo. Jen pro sebe, rozumíte mi? Pořád se kupuje jen dětem a přítelovi a já jsem až úplně na posledním místě, až jak zbudou peníze. A nezbudu nikdy. Tak hrozně moc jsem toužila po novém kole, až jsem na jeho nabídku přikývla. Kolik mi nabízel? Stydím se to říct, 2000 korun.

Dlouho nic neříkala. Hrála se s nejmladší dcerou, starší děti byly na zahradě. Naštěstí to malé nerozumělo tomu, o čem jsme si povídaly.

„Když jsem přišla po „rande“ s ním domů, neměla jsem ani trochu radost. Peníze jsem si schovala. Víte, že to kolo už ani nechci? Říkala jsem si, že bych něco koupila dětem. Ale nemohla bych to dětem dát s tím pocitem, jak jsem k penězům přišla.“

Ptala jsem se Dany, jak to vidí dál. Říkala, že ten chlap jí nabízel pravidelný měsíční příjem, kdyby s ním spala 2x do měsíce, mohla by si přijít na 4000.

Kde během pár minut přijdu k pětistovce?

„Byla jsem s ním jen jednou. Zkoušela jste to někdy dělat za peníze? S někým, kdo se vám hnusí? Ne, tak nemůžete ani tušit, jak se asi cítím. Nebo teda jak jsem se cítila po sexu s ním. Nechci to dělat. Ale když ve všem, co se týká mých tužeb a vlastně i potřeb, jsem vždycky až na posledním místě. Nabízel, že mi zaplatí jen za to, že se ho budu tam dole dotýkat rukama. Za to mi chtěl dát pětistovku. Říkám si, kde během pár minut dojdu k pětistovce? Ale když on se mi ták hnusí. Z celé té věci je mi na zvracení.“

Dana se dívala z okna. Prý jí je ze sebe samé špatně a nedokáže unést přímý pohled z očí do očí.

„Připadám si hrozně sobecká, že tak moc něco chci. Jen pro sebe. Ale nikdy na to nenašetřím. Teda, nikdy. Už nikdy neříkám nikdy. Co všechno jsme schopni udělat pro pitomou hmotnou věc? Obětujeme i vlastní hrdost a nejvyšší hodnoty.

Dana začala plakat a rozhovor se rozhodla ukončit. Na e-maily mi neodpovídá a telefon mi nezvedá.

Z Dany vždy už na první pohled čišela energie a elán. Během našeho rozhovoru mluvila tiše, pomalu a rozvážně. Snad se bála, aby nás nikdo v prázdném domě neslyšel, snad se studem propadala až k samému dnu svých hodnot.

Autor: Zuzana Horváthová | středa 16.7.2014 20:45 | karma článku: 13,16 | přečteno: 808x
  • Další články autora

Zuzana Horváthová

Týden sedmý a týden osmý – Závěrem aneb Můj boj s diastázou 11. díl

„Mamo, co děláš?“ „Masíruju jizvu (po císaři, pozn. pro čtenáře), proč jako? Lucka říkala, že jizva není jen otázka kůže, ale i svalů pod ní.“

31.5.2019 v 21:38 | Karma: 10,76 | Přečteno: 371x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

Týden šestý – Jsem sobec? Aneb Můj boj s diastázou 10. díl

Tak jsem zjistila, že manžel mé články přece jenom sem tam čte. Počítač mi nesebral, do Břeclavi k Lucce mi nezakázal jezdit, ale od vydaného článku Výstavní vagína celý večer se mnou nemluvil.

10.4.2019 v 8:00 | Karma: 10,56 | Přečteno: 462x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

V mezičase II. – Výstavní vagína aneb Můj boj s diastázou 9. díl

Dovolím si ještě jeden článek na téma sex. A to proto, že sex s pánevním dnem úzce souvisí. A taky proto, že jsem zjistila, že manžel mé články vůbec nečte.

4.4.2019 v 8:12 | Karma: 16,16 | Přečteno: 896x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

V mezičase – Venušiny kuličky aneb Můj boj s diastázou 8. díl

Tož sem si rozdělala flašku chardonnay a vrhám sa na psaní článku, který vznikl na popud mužů. Toto prostě střízlivá nemožu dat!

25.3.2019 v 8:00 | Karma: 14,11 | Přečteno: 992x | Diskuse| Ona

Zuzana Horváthová

Týden pátý – Překvapení a změny aneb Můj boj s diastázou 7. díl

Je to tady! Ne, to není možné, to nemůže být pravda! Lucka upozorňovala, že cvičení může ovlivnit plodnost, ale čtvrté dítě fakt nechci!

18.3.2019 v 11:19 | Karma: 9,61 | Přečteno: 449x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Týden čtvrtý – Vždy a všude aneb Můj boj s diastázou 6. díl

"Cvičte kdykoliv, kdekoliv. V autě, ve frontě u pokladny. Přeneste cvičení do běžného života," neustále nás Lucka upozorňuje. A tak jsem její rady vzala vážně. A to doslova.

11.3.2019 v 14:47 | Karma: 10,97 | Přečteno: 500x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Týden třetí – Kašlu na to! aneb Můj boj s diastázou 5. díl

Nevidím výsledky. Jsem zklamaná a naštvaná. Dokonce zvažuju, že s tím seknu a nadobro se smířím se svým těhotenským břichem.

5.3.2019 v 21:44 | Karma: 12,03 | Přečteno: 538x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Druhý týden – Něco se děje aneb Můj boj s diastázou 4. díl

„Zajímá mě, jak tvůj příběh dopadne,“ říká mi známý. Netušila jsem, že čte můj blog, ale jsem potěšena, že ho zajímají mé pokroky.

25.2.2019 v 21:54 | Karma: 11,19 | Přečteno: 647x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Den první – Šok aneb Můj boj s diastázou 3. díl

Syn se ptá, proč mám tak veliké břicho. Protože jsem sežrala babičku a karkulku i s košíčkem, chce se mi syna jízlivě odbýt.

19.2.2019 v 8:00 | Karma: 14,87 | Přečteno: 866x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Den nula – Milenka Lucka aneb Můj boj s diastázou 2.díl

Nalijme si čistého vína. ROZKAZ! Tak znovu, tentokrát se to mi to snad podaří obrazně, ne doslova. Je se mnou vždy a všude, myslím pořád na ni. Ráno, když vstávám, po odchodu dětí do školy a školky,...

12.2.2019 v 19:29 | Karma: 17,19 | Přečteno: 1054x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Den před dnem nula - Odhodlání aneb Můj boj s diastázou

Stoupnula jsem si před zrcadlo, vyhrnula tričko a kriticky povídám: „Vypadám, jako bych byla zase těhotná,“ a bodrý syn Ondra mě chtěl bezelstně uklidnit: „Neboj, mamko, ty nejsi těhotná, ty jsi jen tak tlustá.“

4.2.2019 v 8:51 | Karma: 16,96 | Přečteno: 1065x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Jeden upřímný úsměv

Někdy stačí chvíle, abychom si někoho oblíbili, ale celý život nestačí, abychom na něj zapomněli. Neznámý autor

18.7.2015 v 21:17 | Karma: 6,26 | Přečteno: 211x | Diskuse| Letní povídka

Zuzana Horváthová

Příběh sedmý. Ludmila. Důvěra.

Někdy nemusíme mluvit. Stačí nám slzy, pohledy, objetí. Spřízněné duše. Příběh s podnázvem Důvěra (slepá)...

29.9.2014 v 23:20 | Karma: 7,55 | Přečteno: 329x | Diskuse| Společnost

Zuzana Horváthová

Vezměte si pyžamo a hurá do tanečních!

Doby, kdy se hodiny tanečních považovaly za něco vážného a za jakýsi další krok k dospělosti, jsou dávno za námi. Odlehčené povídání s tanečním mistrem.

14.9.2014 v 22:04 | Karma: 8,66 | Přečteno: 525x | Diskuse| Společnost

Zuzana Horváthová

Příběh čtvrtý. Malá víla

...smutný příběh o odsuzování. A taky příběh o tom, jak strašně málo víme o lidech. Příběh o tom, jak nás tíží naše osudy a osudy blízkých. Příběh, kdy se svěřujeme s nejniternějším tajemstvím úplně neznámým lidem.

18.8.2014 v 8:00 | Karma: 9,72 | Přečteno: 333x | Diskuse| Společnost

Zuzana Horváthová

Příběh ze staré krabice. Vůně levandule

Nevím, kam se ztratil. Když se náhodou potkáme, neusměje se, jen pozdraví a běží dál. A přitom vše bylo tak nádherně platonické a jemné, až z té něhy stoupají slzy do očí...

4.8.2014 v 23:11 | Karma: 9,13 | Přečteno: 258x | Diskuse| Osobní

Zuzana Horváthová

Příběh třetí. Iveta a Barbora

...aneb Veselý příběh o tom, jak si lesbičky pořizují vlastní děti. Bez muže, a přece s ním. A možná někdy na hraně zákona a etiky.

2.8.2014 v 8:00 | Karma: 11,28 | Přečteno: 751x | Diskuse| Společnost

Zuzana Horváthová

Příběh první. Iva

"...ztrácíš právo něco si přát, když se vzdáváš..." "...když tvá víra pohasne, a pobledlá je líc pobledlá je líc, jdeš konci vstříc..."

10.7.2014 v 20:26 | Karma: 9,46 | Přečteno: 612x | Diskuse| Společnost
  • Počet článků 19
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 614x
Máme s manželem tři děti, jsem na rodičovské dovolené s nejmladší dcerou.

Seznam rubrik